Jelenlegi helyzet |
- Budapest belső kerületeinek főútvonalain a tag-fertőzöttség helyenként eléri a 100%-ot;
- Budapest a firkálók Kánaánja;
- A firkálók kiszűrése nem jelent meg hangsúlyos elvárásként a Közterület-felügyelettel vagy a Rendőrséggel szemben;
- Az ingatlantulajdonok passzívak, nem tesznek bejelentést, nem tisztítják a homlokzatot, a firkák évekig, évtizedekig láthatóak;
- Az alacsony kockázat és a hosszú idejű láthatóság ösztönzően hat a szubkultúrára, ez tovább rontja a helyzetet;
|
|
A program 3 pillére |
1. pillér: Erőteljes kommunikáció - A felszámolás segítése |
- Kerületek, önkormányzatok, felelős egyéb szervezetek
- Lakosság, társasházak, cégek
- Falfirkálók / graffitizők
- Szponzorok
- Egységes arculat, többszintű kommunikáció
- Média-megjelenés, plakátok, társasházi felhívások
- Prezentációk, szóróanyagok
|
|
2. pillér: A belváros közterületeinek fokozott védelme, a falfirkálók elleni hatékonyabb fellépés |
- Rendőrség
- Közterület-felügyelet, Közterület-fenntartó
- City-Guardian
- Kerületi Polgárőrségek
|
|
3. pillér: Az újból felkerült falfirkák mihamarabbi és következetes eltávolítása |
- Falfirka letakarító gyorsszolgálat
- Társasházak, üzletek pályázati támogatása, szakcégek piaci alapon történő bevonása
- „Betört ablak elv” megakadályozása
|
|
Falfirka letakarító gyorsszolgálat |
- Mennyibe kerülne a gyorsszolgálat beindítása?
- A piacon működő cégek megbízásakor nincs ”beindítási” költség
- Pályázat kiírása → társasházak csatlakozása
- Havi átalánydíj: max. 5.000 Ft
- Fővárosi támogatás a belépőknek (Társasház Felújítási Alap)
- Szakcégek és társasházak között magánjogi szerződés
- Együttműködés a City Guardian, a Közterület-felügyelet, a Rendőrség és a Polgárőrségek között
|
|
Ki és hogyan finanszírozza a rendszert a beindulás után? |
- Javaslat: A kerületek, a Főváros és az ingatlantulajdonosok közösen
- A beindításhoz a kerületek biztosítsanak anyagi támogatást, emellett a Főváros pályázati támogatást nyújt a társasházaknak
- A gyorsszolgálat pedig piaci alapon, önfenntartó módon működjön
|
|
A Főváros a kezdeményező és koordináló szerepe, feladata, kapcsolódó költségei |
- Összehozza az szereplőket, szponzorokat talál, cégekkel, kerületekkel tárgyal
- Egységes arculatot és kommunikációt alakít ki a kampányhoz és viseli a kommunikációs költségeket
- Rendeletmódosítással segíti a kampányt
- A Társasház Felújítási Alap forrásain belül 50 millió Ft-ot elkülönít a gyorsszolgálat beindításához szükséges pályázati támogatáshoz
|
|
A Kerületek információs és koordinációs szerepe |
- Informálják a kerületi ingatlantulajdonosokat a gyorsszolgálatról és a pályázati lehetőségekről
- Egyeztetnek a szakcégekkel, „kerületi csomagok” kialakítása érdekében
- Elkülönítenek 2 millió Ft-ot a gyorsszolgálat beindításához és a pályázati támogatásokhoz
- Rendeletmódosítással, egységesítéssel segítik a kampányt
|
|
BRFK, City Guardian, Közterület-felügyelet, Szeretem Budapestet Mozgalom: A hatóságok és civil szervezetek feladatai |
- Hatékonyabb fellépés + tettenérés (BRFK, Közterület-felügyelet, City Guardian, Polgárőrségek)
- Zöldszám ismertté tétele a lakosság felé (BRFK, Közterület-felügyelet)
- Feljelentések, folyamatos információszolgáltatás, sajtóanyagok (Szeretem Budapestet Mozgalom)
|
Kommentek